• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84277
+
-

امدادرسانی به ۱۵۰۳ سیل‌زده  در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 1۵۰۳ آسیب‌دیده سیلاب اخیر در جنوب این استان از 4 تا ۱۶ مهر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند. 

«رسول راشکی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سیل‌زدگان ۱۰۰ روستای ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان توسط ۴۴۷ نیروی هلال احمر این استان امدادرسانی شدند.  وی افزود: عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توسط ۷۰ خودرو هلال احمر انجام شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۹۱ خانوار سیل‌زده در جنوب این استان اسکان اضطراری داده شدند. 

وی توزیع ۱۴۷ دستگاه چادر امدادی، ۲۳۷ تخته موکت، ۵۸۴ تخته پتو، ۲۸۰ بسته غذایی، ۹۵۷ قوطی کنسرو و ۲۰۲ کیلوگرم نایلون را از جمله مهم‌ترین اقلام توزیع‌شده بین سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.  راشکی تاکید کرد: امدادرسانی در 5 شهرستان سراوان، فنوج، سیب و سوران و مهرستان به پایان رسیده و با توجه به وضعیت آسیب‌دیدگان سایر شهرستان‌های سرباز، خاش، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر امدادرسانی در این مناطق همچنان تداوم دارد.  بارندگی‌های رگباری و شدید از 3 تا ۱۴ مهر مناطق مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت به طوری که برای نخستین بار بعد از چندین سال بیشترین بارندگی مهر با ۱۲۵ میلی‌متر از توابع سرباز گزارش شد.  بر اثر بارندگی‌های این مدت علاوه بر بسته شدن برخی مسیرهای ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان، منازل شماری از مردم منطقه دچار آب‌گرفتی شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید